zondag 2 augustus 2009

Dat telt...

vandaag heeft LoGo een testloop gehouden van 15 km ter voorbereiding van de Eindhovense Marathon. Voor mij een echte test omdat ik benieuwd was hoe mijn lijf op een 15 km in 5 minuten per km tempo zich zou houden. Nou, prima kan ik wel zeggen. Heerlijk om weer eens ouderwets lekker te draven. Door regen en koele temperatuur zat er veel zuurstof in de lucht.
Uiteindelijk de 1/2 marathon gelopen.
Op de terugweg van het parcours naar het clubhuis sprak ik de veruit langzaamste dame die mee had gelopen. 15 km in 105 minuten. Ze traint omdat ze het een afgang voor haarzelf vindt als ze tijdens de 21,1 km moet stoppen. Ik was sprakeloos. Om een lang verhaal kort te maken, ik heb haar grote complimenten gemaakt over haar motivatie om te gaan hardlopen en dat juist haar prestatie de anderen zou inspireren. Voor haar is het lopen veel zwaarder dan iemand met talent en aanleg. Juist voor haar neem ik mijn petje af.

Helaas wordt er meestal gefocust op de eindtijd, niet op de "route" die ervoor is afgelegd.

Morgen worden mijn benen gemasseerd dus da's een goede hersteltraining.

Weet je wat ook telt, het aantal resterende dagen totaan de Zeeuwse KustMarathon: 61

Geen opmerkingen:

Een reactie posten