maandag 10 augustus 2009

...Zwaar off track...

het was weer puur genieten tijdens de bikkelharde off track training van 20 kilometer. Naast een koppeltje Buizerds, die elkaar bij de volgende Valentijnsdag eerder een grafboeket dan een frisse ruiker cadeau zullen doen, en een reebok geen dierenactiviteit in het grote bos. Of lag dat aan mij ... Ik heb 20 kilometer lang geprobeerd om de zolen van mijn schoenen te lopen. Dit keer had ik weinig oog voor moeder natuur.
Volle bak met mijn gedachten bij de Zeeuwse KustMarathon, het ultieme doel. Dus op een bospad niet het makkelijke platgefietste stuk maar juist dat rulle middenstuk gelopen. Waar het stoft is het pad het zwaarst. Heuvelop extra tandje erbij. Op mijn Garmin zie ik dat ik snel herstel van mijn inspanning. Binnenkort maar eens een stukje Limburgs heuvelland uitzoeken.

Je kunt begrijpen dat ik blij ben dat het vandaag hersteldag is. Alli ben Sjamoer, befaamde olifantenkuitenkneder, zal mij laten kennismaken met zijn kneedkunsten.

Gerard Nijboer schreef in zijn boek een stuk over Lornah Kiplagat en haar trainingsmethode. Zij traint op gevoel. Puur off track en in de heuvels. Ok, dat kan ook iets makkelijker in Kenia dan in het vlakke NL maar toch... Je zou verwachten dat zij vele uren over het tartan zou snellen, not dus. Veel lange afstanden is blijkbaar voor Lornah de basis. Gerard is zelf kapot gegaan door als marathonloper veel korte en intensieve trainingen te lopen. Toendertijd bestond de trainingsmethode voor de marathon uit kort en intensief te trainen, weinig water te drinken...Ahum, dat was dus in 1980.

Hoe dan ook, ik ga nu met de benen omhoog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten