maandag 17 augustus 2009

...een zware halve en duurloop van 28 km...

In de voorbereiding van de Zeeuwse KustMarathon is het nu heel houden en toch de lat steeds hoger leggen. En tot nu toe lukt het. Ondanks een 2 weken durende antibiotica kuur. Mijn conditie heeft er niet onder geleden. Sterker nog, mijn conditie is verbeterd. Dit komt niet door de kuur maar door netjes de afstanden en intensiteit op te bouwen. En de hersteltraining op maandag door de kuitenkneder niet te verzaken.

De halve marathonroute die Chris op zijn Blog heeft gezet in juli heb ik afgelopen zondag gelopen. Maar dan ietsjes zwaarder gemaakt. Een super-route, dat moet gezegd worden. In september gaan we deze zeker samen nog lopen. Of wordt het op 13 september de halve marathon van Mirwart Belgie. Een schitterende natuurmarathon met de mogelijkheid om deze te halveren. In aanloop van de Zeeuwse is dit dus een verstandige keuze. Een halve dag, meer kost het ons niet. We zien wel.http://www.laprovinciale.be/parcours.php

De duurloop van 28 km is prima gegaan. Binnenkort Achel aantikken en Benedictus om bijstand vragen. Maar op mijn vakantiebestemming ga ik 'n 3 uurtjes duurlopen over mooie paden en stranden. Liefst in de ochtend, dan kom je nog geen mens tegen. Als de zon opkomt is de natuur het mooiste voor oog en oor. Ik kijk er nu al naar uit.

Iedereen is nu op vakantie. En dat is goed te merken. Op de loopvereniging LoGo is het rustiger dan ooit. Maar op de fietspaden die door het loopgebied kruisen zijn de electrisch aangedreven fietsen niet meer te tellen. Linke soep want die hebben zogezegd wat meer ruimte nodig op het fietspad. Voor je het weet...

Gelukkig heb ik daar niet veel last van. Ik knal gewoon door het stof en de modder. Knallen dus. Om maar goed getraind te zijn voor DE marathon van NL. Ik hoop wel dat op 3 oktober de weergoden ons goed gezind zijn. Dat betekent een flinke wind tegen, maximale vloedlijn en als het ff kan een pittige regenbui. Als je dan het shirt " uutloper" haalt door over de streep te komen in Zoutelande heb je 'm echt verdiend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten