vrijdag 31 juli 2009

Even bijpraten

Yes, de hardloopschoenen mogen weer aan. Dus afgelopen week met mijn trainingsgroep superstrak door de Waalrese bossen gestoven. Na een uurtje ruig werk hebben we een raket soldaat gemaakt bij de Hut van Mie Peels. Ik wist niet dat ze daar ook iets anders dan bier verkochten.

Donderdag een 120 minuten lang op exact 6 minuten per kilometer gelopen. Verval was niet aan de orde. Da's dus een lekkere opsteker. Zondag staat een 15km testloop op het programma. Die ga ik op 5 minuten per kilometer lopen. Maar wel luisteren naar het lichaam.

Op maandag is de masseur al ingepland. Dat is dus een hersteltraining. Heel belangrijk. Zonder herstel sta je in een marathon op 3/4 van de route met pannen. Herstel inbouwen is geen luiheid. Herstel is wijsheid. Daar zijn overigens boeken over vol geschreven. Ik beschouw hersteltraining als een prijs die ik verdiend heb. Daarom kan ik ook daarvan genieten.

Voor dinsdagavond staat er voor de trainingsgroep een wreed pittige mountainbikeroute op het programma. Ditmaal geen interval maar een hoger duurlooptempo. Dat betekent dus ook minder pauzemuziek. Ik heb er alle vertrouwen in dat het ze gaat lukken. De omgeving is zo mooi en afwisselend dat je de vermoeidheid pas voelt bij het aantikken van het LOGo honk.

Binnenkort weer nieuwe loopsloffen kopen. Ga daarvoor naar Get Running-Peter. Prima service en geen gladde praatjes. Saucony Thriumph zit mij als gegoten. Maar schoenen is heel persoonlijk. Als je eens een serieuze scan wil maken welke schoen ECHT goed is voor JOU dan rij maar naar de Hardloopwinkel te Horst, http://www.hetloopcentrum.nl/. Neem wel 2 tot 3 uur de tijd en neem je oude loopschoenen mee. Slagen doe je daar zeker!

Heb je nog een hartslagmeter nodig? Ik heb nu 3 gebruikte aangeboden via marktplaats. 2x Timex en 1x Polar RS200.

Ga nu gas geven richting de keuken...smakelijk en tot later

Geen opmerkingen:

Een reactie posten