woensdag 22 juli 2009

het WAS weer genieten...

afgelopen maandagavond samen met bikkel Chris de Strabrechtse Heide overgestuiterd. Na 12 ,4 km waren we nog niet eens bezweet. Dus hebben we toen maar voldaan de auto terug naar het thuishonk gepakt. Svensson en Gielen op de speakers en gas erop.

In onze voorbereiding delen we 3 onderdelen. De eerste is de niet aflatende dagelijkse interesse in het hardlopen in de natuur. Het tweede is de duurloop op maandag, supergezellig en afzeggen komt niet in ons vocabulair voor. De derde is de niet te stoppen informatiestroom over het hardlopen van mij naar Chris en omgekeerd. Het lijkt wel Twitteren.

Eenmaal thuis begon de kuit toch te protesteren. Da's knap jammer dus...
De hardloopschoenen liggen in de schoenenbak tot ik 100% fit ben. Pas dan ga ik weer lopen. Want ik ken mijzelf (en anders Wim van Heumen wel, met wie ik LoGo loopgroep R1 train) en begin te vroeg. Luisteren naar je lichaam. Dan hoor ik de cadans en zie ik de paden weer voor me. Runner's high...:-)

Dagelijks houd ik wel mijn kracht en rompstabiliteitsoefeningen op peil. Wil je daar wat meer over weten dan klik maar op http://www.myasics.nl/nl/know-how/exercises.php
Perfecte ondersteuning voor de training. En het helpt. Zeker als je weet dat tijdens de Zeeuwse KustMarathon de vloedlijn maximaal landinwaarts is gekropen. Da's dus een smal paadje waar we met een 1250 deelnemers doormogen ploegen. Ooit over een ruiterpad gelopen...? Zoiets dus waarbij je al flink wat meters meer in de benen hebt.

Maar dat vinden Chris en ik dus gaaf. Gek? Je mag er van denken wat je wilt. Zin om een keer mee te trainen? Je bent van harte welkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten