maandag 27 juli 2009

Tijd om meters te maken

Het wordt de hoogste tijd om meters te maken. De kuit is weer hersteld! Aanstaande dinsdag een testloop met mijn LoGo loopgroep R(ecreanten) 1. Die gezichten heb ik ook alweer te lang gemist. Zo'n dinsdagavond staat vast in mijn agenda. Kan hoesten of barsten, die avond loop ik. Samen met Wim train ik de groep lopers. Bij deze training lopen we met een snelheid van tussen de 11 en 12 km/uur door de bossen. We doen veel interval en maken optimaal gebruik van de natuur. Wij gaan liever over de sloot dan eromheen. Liever lopen wij over een ruiterpad dan erlangs. Het arsenaal bosspelletjes is onuitputtelijk, gewoon je fantasie gebruiken. Het is maar hoe je de boodschap verpakt. Jij gaat toch ook niet 5x 100 meter sprinten door het mulle zand met plezier...maar wel als je er een wedstrijdje van maakt.

Ik heb het lopen gemist. Regelmatig klopte mijn hardloopschoenen aan de binnenkant van de kast "ik wil eruit". Toch kunnen weerstaan, de Zeeuwse KustMarathon heb ik al eens af moeten zeggen. En dat zou meer pijn doen, da's zeker.

Als de kuit het goed houdt ga ik de meters opvoeren, afwisselend op asfalt en zand. Routes te over in het bosrijke zuiden. Naast de gemarkeerde routes voor fiets en MTB zijn er de ruiterpaden, track your run en gewoon lekker gas geven in de natuur.

Van tijd tot tijd loop ik een duurloop zonder hartslagmeter of horloge om. Naakt lopen. Luisteren naar je lichaam en oog voor de natuur hebben. En dan loop ik de beste trainingen. Het gevoel daarna is heerlijk. Die momenten zijn gereserveerd voor de laatste week voor de marathon.

Ik ben benieuwd hoe de rest van de voorbereiding gaat lopen. Het devies: heel houden en meters maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten