dinsdag 8 september 2009

...als het goed loopt gaat het lopen ook goed...

even weer wat leven blazen in de blog. Een prettig verblijf op een heel mooi eiland heeft mij veel inspiratie gegeven om de Zeeuwse KustMarathon samen met Chris tot het ultieme loopevent van 2009 te gaan maken.

Routes werden gelopen zonder markering. Ik volgde gewoon de weg van de dieren en de paden die er al lagen. Op een eiland kun je nooit te ver lopen, haha. Zelfs een zeehond & buizerd als toeschouwer gehad. Man wat was dit genieten. Of de zon zien opkomen en de meeuwen wakker maken. Gaaf, maak je niet vaak mee en maakt lopen tot wat het moet zijn: inspiratiebron.



Van Chris had ik het boek van Jan Knippenberg geleend. Jan was in de jaren '70 een boegbeeld voor wat betreft ultralopen. De 400 km van Ijsselmeer, zijn avondtuur in Zweden, dagelijks op en neer lopen naar het werk maakte dat Jan het lopen terug ging brengen tot een basisbeweging van de mens. Hij gaat daarbij terug tot in de tijd van de oermens en later de Indianen. Het lopen had een functie. Bijvoorbeeld het dagelang achterna lopen van een hert zorgt ervoor dat het hert uitgeput raakt omdat het geen rust genoeg krijgt om voedsel om te zetten in energie. De uitgeputte prooi wordt daardoor een prooi die te doden is. Nooit geweten.



Mijn lijf is zo zachtjes aan klaar voor de Zeeuwse KustMarathon. Met een ijzergehalte van 9.9 in het bloed, een gemiddelde van 60 trainingskilometers in de benen en wat kilootjes lichter mag het wat mij betreft nu wel 3 oktober zijn. De langste duurtest van een 2 weken geleden mag ik deze week nog eens herhalen, 3 uur en 20 minuten. En het kan voor sommige lezers raar klinken maar daar heb ik zin in...



Wellicht word ik een kilometervreter die aan de marathon niet genoeg heeft, we 'll see. Eerst maar de ZKM en daarna de Mont Blanc in 2010. Als die beide goed lopen dan begint het ergens op te lijken.



Gisteren met Chris nog een mooie route via viaduct A67 Geldrop - viaduct A2 bij de Hut van Mie Peels - viaduct A2 - viaduct A2 bij de Hut van Mie Peels (andere kant vd weg) en terug naar viaduct A67 bij Geldrop. Het was weer genieten. En ja, 1 km van de hele route had ik nog niet eerder gelopen. Die staat Chris, haha. Nu aan mij om Chris bij onze volgende trip weer eens te verrassen met een prettige en voor Chris onbekende route. Een mooie uitdaging die ik graag aanga.



De vakantie heeft mij en mijn gezin goed gedaan. We zitten tjokvol vitamine D. Of kun je daar niet genoeg van krijgen...Allez, het gaat goed.



...En als het goed loopt gaat het lopen ook goed...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten