donderdag 17 september 2009

...511 km gelopen in 54 uur...

Dat begint echt op ultralopen te lijken. Maar dan ook in een ultralange tijd. Blijkbaar train je met ALLES erbij opgeteld (warming up-cooling down-"zitten" in de bossen) met een snelheid van 9 1/2 km uur. De eerste training voor de Zeeuwse Kustmarathon liep ik op 09 juli 2009, 20 km op 6 minuten per kilometer. Tijdens de raining heb ik gelukkig maar 1x een tegenslag gehad, 2 weken antibiotica. Gelukkig heeft mijn lijf daar weinig schade van opgelopen.

Ook qua voeding scoor ik record na record. "Waar laat 'ie het" krijg ik vaak te horen. In de Ardennen bestond mijn lupa (lunchpakket) uit dubbel aantal boterhammen dan mijn collega bikkels, haha. En dan nog een banaan en een appel. Daarnaast nog eens 2 liter water per dag, heel matig met de alcohol, een sportmedische keuring, sportmassage van Ad,...

Ik heb me in jaren niet zo fit gevoeld als nu. Ook de weegschaal scoort record na record. Nog nooit zo constant onder mijn standaard gewicht gebleven. En dat voelt wel lekker.
Ook daarvoor is het de moeite waard. Nu nog heel houden. En die rem aantrekken want het o zo verleidelijk om gas te geven.

Nog 15 dagen en dan gaan we zand en wind pareren. Als je je voorstelt dat ik mij op 01 januari van dit jaar al had ingeschreven dan begrijp je wel dat het aardig begint te kriebelen. Nu geen experimenten meer, geen testjes, op de trainingsavond training geven maar zelf de benen stil houden (da's lastig zat, haha).

Ik ben er klaar voor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten