zondag 12 juni 2011

...TrailRunningTraining La Roche Ardenne...





LA ROCHE ARDENNE MTB ROUTE BLAUW 3 START

GENIETEN
trailrunningtraining (mooi woord voor scrabble) in de Ardennen is als een kind in de speelgoedwinkel. Omdat de gelegenheid zich voordeed ben ik solo naar La Roche gereden. Bij de tank in het centrum aan de Ourthe is een bord met overzicht van MTB routes. De lokale VVV heeft een kaart hiervan te koop. Ik koos de MTB route blauw 3 en parkeerde de auto buiten het centrum (gratis en ruimte maken voor de locals/winkelende touristen). Ik koos voor de start bij de camping:
 Perfect uitgepijlde route, mooie afwisseling van ondergrond, single tracks, herrie van de vogels haha, geen mens tegen komen, minimale meters asfalt, genoeg herstel in het parcours. Een mooie route om het karakter van de Ardennen te trainen. 
Stijle ruige paden


vlas plat...? Nee, het is in La Roche alles of niets !

Ik heb de track gelopen op mijn Salomon XR Crossmax. In de 1e test in Nederland heb ik deze slof perfect gevonden voor de soft trails. De trails in de Ardennen zijn minder comfortabel voor de Crossmax. Te weinig zool waardoor je de stenen voelt.
Salomon XR Crossmax hapt niet zo lekker in deze stenen

Te weinig zijdelingse steun. Zeker bij afdalen geeft de Crossmax te weinig steun, de tenen hebben het zwaar en er is een branderig gevoel bij de voorvoet. Dus raad ik de Salomon XT Wings schoenen aan. Overtuig jezelf:
XR Crossmax links, XT Wings rechts

XT Wings boven, XR Crossmax onder











Om je een idee te geven hoe het is om daar te lopen heb ik wat korte filmpjes gemaakt.




















En hoe kun je nu beter afsluiten in de Ardennen door naar de lokale charcuterie (slagerij) te gaan om de enige echte Ardenner ham te kopen. Alleen al als je in de winkel staat krijg je trek in ook deze Ardenner specialiteit.
Charcuterie Ardennaises,  Place duMarche,  La Roche
Trailrunning in de Ardennen is absoluut de moeite waard voor zover dit nog niet bekend was bij je. Samen met Marc van Dijk (Trailrunshop.nl) en Chris van Beem plannen we regelmatig een training in de Ardennen. Twitter mee via www.trail-running.nl en sluit je aan.


Geniet ervan,
groet uit Geldrop!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten