zaterdag 25 december 2010

SALOMON XT WINGS | GRIP OP SNEEUW

Eerste kerstdag is juist de dag om te trailen. Heel weinig mensen in de bossen. Geen MTB-ers, geen paarden op de paden, geen honden, geen crossmotoren. Niets van dat alles. Pure stilte en leegte.

Of was het de overmaatse hoeveelheid sneeuw die in de afgelopen dagen in ons bos was gevallen. De paden waren nauwlijks meer te herkennen. De gure wind maakte het nog eens onaangenaam koud voor de anders aanwezige passant. Bij deze dus thuisblijver.

Juist NU dus voor mij het ultime moment om mijn trail te maken. Als een Trailsearcher dwars door bos en heide gelopen. De verse sneeuw knisperend onder mijn Salomon XT Wings schoenen (Scarabee Sport & Outdoor Valkenswaard). Grip grip en nog eens grip.


Het lijkt wel of de zool gemaakt is op de R & D department van Michelin France. Je voelt dat je een stevige afzet hebt in de richting die jij wilt. Door de stevige stabiele zool klap je niet om in de enkel. Je pareert met gemak oneffenheden in het pad. De vetertechniek met one strap is perfect en zal nooit los gaan. Sterke hak. Veel zijdelingse steun, soepele afwikkeling van de voet blijft mogelijk. Ook op stukken asfalt.

De foto’s zeggen genoeg. 25 cm poedersneeuw en toch nog grip. Daardoor kon ik op paden komen waar enkel een hoefafdruk van een reekalf te zien was, bijzonder moment.


De rust ; schoonheid van ons mooi Geldrops/Heezers bos hoop ik weer te geven aan de hand van een zwik foto’s. Mijn kerst kan niet meer kapot. Morgenvroeg ga ik weer. Herstel? Nu ff niet  Of toch nog even lekker uitslapen…?

Prettige kerstdagen.

Groet uit Geldrop, Wout

Geen opmerkingen:

Een reactie posten