zondag 5 december 2010

!...fresh snow, it's trail time...!

Grijze lucht, windkracht 3, soms 4, sneeuwvlokken gebruiken hun neerwaarts vermogen om de aarde te bedekken. Wat geeft de buienradar aan? Aanhoudende sneeuwbuien in zuid-oost Brabant. YES, this is trail-time. Spontaan duik ik in mijn kast met materiaal. Want goed materiaal is het halve werk. Wat is wijsheid?


Het wordt een mengeling van merken, let op: 1e laag: Craft Thermo onderbroek met lange pijpen, Icebreaker GT200 thermo shirt (perfect spul), X-Socks, gezicht en oren insmeren met Nivea lotion. De 2e laag bestaat uit Skins A400 lange compressiebroek, Salomon shirt met lange mouwen en half zip, Jack & Jones muts met windbreaker, Buff als kraagband. De 3e laag zijn dubbele handschoenen van Nike en Noth Face, Odlo Windjack, Lightbelt van Saucony, Salomon XT Wings schoenen (wat een grip op vers poeder!).

In de stilte, geen mens kwam in de bossen, gelopen. Bijna mediterend pakte ik km voor km, de trance zat er helemaal in. De Groote Heide in combi met het Bels Lijntje zorgde voor een prima afwisselende trail. Soms versnellen, soms stilstaan om het hert diep in de ogen te kijken. Schitterend als je dan zijn wintervacht ziet. Onzichtbaar als een Stealth bewegen ze zich door de bossen. Dan ineens schiet er uit het bos een arreslee met 8 poolhonden het pad op. Waanzinnig wat die honden kunnen. Ze hadden mij op de korrel. Maar trailen met de arreslee lukt niet. Vonden die honden wel dus pang, arreslee in de bocht vast. Honden junkeren, baasje in de correctiestand, honden in het gareel, ik meehelpen de arreslee weer in de glijfase te krijgen en weg waren ze.

Nog 1 loper gezien. That’s all. Wat is sneeuw toch gaaf. De dempende werking zet mij even op me-myself-and I. Daar ik nooit met muziek loop vang ik de stilte op. En dan beginnen bij mij al lopend ideeen te borrelen. Gaaf dit, doen dat, zo los ik dit op, dat ga ik volgende week bij Scarabee kopen. Scarabee, oja ik heb een idee. Mobiel erbij. Kai aan de lijn. Idee geparkeerd en weer door. Wat een oersterk gevoel. Een gevoel dat nauwlijks te beschrijven is. Dus de volgende keer gewoon meelopen. En die mogelijkheid zal zeker nog voor gaan komen daar Chris-marc-Wouter volop in training zijn voor de Limburg Zwaarste (02 april 2011).

Het is maar dat u het weet.

1 opmerking:

  1. Beste Wouter,

    Ik heb een aantal van je blogs gelezen en ik denk dat ik een interessant evenement heb om op je blog aandacht aan te besteden.

    Oxfam Novib Trailwalker is een echte wandelklassieker: teams van 4 mensen lopen 100 km in 30 uur. Let wel: het is geen estafette! Alle teamleden leggen de 100 km af. Daarnaast brengt ieder team 3000 euro in voor onderwijsprojecten van Oxfam Novib, zoals in Birma/Myanmar.

    Oxfam Novib Trailwalker vindt op 25 en 26 juni 2011 voor de derde keer plaats op de Veluwe (Ede) in Nederland. Dit jaar hebben we de lat nog hoger gelegd: we willen 250 teams laten starten en ervoor zorgen dat 30.000 kinderen naar school kunnen. Om dit te bereiken is het noodzakelijk dat er veel aandacht aan Oxfam Novib Trailwalker wordt besteed.

    Mocht je meer informatie (als in een korte tekst over het evenement, afbeeldingen of een banner) willen, via dit e-mailadres (oxfamnovib@trailwalker.nl) kun je contact opnemen.

    Alvast hartelijk dank!

    Groet, Marleen Buijsman
    organisatie Oxfam Novib Trailwalker
    www.trailwalker.nl

    BeantwoordenVerwijderen